چند روش جلوگيري از هموروئيد

براي پيشگيري از ابتلا به هموروئيد بايد مصرف فيبر را در برنامه غذايي روزانه تان افزايش دهيد و فعاليت بدني داشته باشيد. چنانچه پيش از اين در بخش سلامت نمناك كامل توضيحپيشگيري از هموروئيد

 

داديم هموروئيد، رگ هاي متورم مقعد و پايين ركتوم است، شبيه رگ هاي واريسي.هموروئيد دلايل متعددي دارد، اما اغلب علت آن نامعلوم است كه ممكن است ناشي از فشار زياد در طول حركات روده و يا افزايش فشار بر روي اين رگ ها در طول دوران بارداري باشد.

 

هموروئيد ممكن است در داخل راست روده و ركتوم (هموروئيد داخلي) واقع شود، يا ممكن است در زير پوست اطراف مقعد (هموروئيد خارجي) رشد كنند.

 

هموروئيد بسيار رايج است و از هر 4 نفر، 3 نفر دچار هموروئيد خواهند شد.گاهي اوقات آن ها علائم بيماري هايي را ايجاد نمي كنند اما در موارد ديگر باعث خارش، ناراحتي و خونريزي مي شوند.

 

گاهي، يك لخته خون ممكن است يك هموروئيد شكل دهد (هموروئيد ترومبوز). اينها خطرناك نيستند اما مي توانند شديداً دردآور باشند. خوشبختانه، بسياري از گزينه هاي موثر براي درمان هموروئيد در دسترس هستند.بسياري از مردم مي توانند از علائم اين بيماري، به وسيله درمان هاي خانگي و تغيير سبك زندگي رهايي يابند.

 

پيش گيري از ابتلا به همورئيد:

بهترين راه براي پيش گيري از هموروئيد اين است كه مدفوعتان را نرم نگه داريد، تا به راحتي حركت كند. براي جلوگيري از هموروئيد و كاهش علائمش، از اين نكات كه در بخش سلامت نمناك گفته شده است پيروي كنيد:

 

غذاهاي با فيبر زياد بخوريد:

 

ميوه، سبزيجات و دانه هاي كامل بخوريد اين كار باعث نرم شدن مدفوع و افزايش جثه آن مي شود، اين مورد به شما كمك مي كند از فشار شديد و ايجاد هموروئيد جلوگيري كنيد.فيبر را به آهستگي به رژيم غذايي خود اضافه كنيد تا از مشكلات با گاز معده و روده دوري كنيد.

 

مقدار زيادي مايعات بنوشيد:

 

هر روز شش تا هشت ليوان آب و مايعات ديگر بنوشيد.

 

مكمل هاي فيبر دار مصرف كنيد:

 

اكثر مردم به اندازه كافي مقدار توصيه شده از فيبر - 25 گرم در روز براي زنان و 38 گرم در روز براي مردان را دريافت نميكنند. مطالعات نشان داده اند كه مكمل ها با فيبر بالا علائم كلي و خونريزي بواسير را بهبود مي بخشند.اين محصولات به نرم شدن مدفوع و منظم كردنش كمك مي كنند.

 

اگر از مكمل هاي فيبري استفاده مي كنيد، هر روز حداقل هشت ليوان آب و يا مايعات ديگر بنوشيد در غير اين صورت، مكمل ها مي توانند باعث يبوست شوند.

 

مدفوع كردن را به تعويق نيندازيد:

 

حبس كردن نفس و نگه داشتن مدفوع فشار بيشتري را به رگ هاي راست روده وارد مي كند.به محض اين كه حس نياز را احساس كرديد، به دستشويي برويد.اگر صبر كنيد مدفوع شما خشك مي شود و عبور دشوارتر خواهد شد.

 

ورزش كنيد:

 

فعال باشيد تا از يبوست جلوگيري كنيد و فشار بر روي رگ ها را كاهش دهيد، كه مي تواند با دوره هاي طولاني ايستادن يا نشستن رخ دهد.

 

از نشستن طولاني مدت اجتناب كنيد:

 

نشستن بيش از حد، به خصوص در توالت مي تواند فشار را بر رگ هاي مقعد افزايش دهد.

 

وقتي نيازي به دستشويي كردن را حس نمي كنيد، خودتان را مجبور نكنيد:

 

فشار بر روي بالش هاي وريدي به هموروئيد منجر مي شود.

 

دستشويي را به اتاق مطالعه تبديل نكنيد:

 

موبايل خود را به دستشويي نبريد - به فيس بوك، اينستاگرام، اسنپ چت، توييتر و غيره نرويد يا بازي نكنيد. كتاب و روزنامه به آنجا نبريد، اينها فقط فشار را بيشتر مي كنند اين كار، فشار بيشتري بر روي رگ هاي خوني شما وارد مي كند.هر دوي اين عوامل خطر بواسير را افزايش مي دهند.

 

منبع : نمناك

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.