جوش مقعد و روشهاي پيشگيري از آن

در نزديكي مقعد غده هاي بسياري وجود دارد كه وظيفه ي حفظ سلامت بدن را بر عهده دارد . دهانه اين غدد به داخل روده ها باز مي شود، اگر اين دهانه به هر دليلي بسته شود مشكلاتي از جمله جوش مقعد را به همراه دارد. مهمترين علامت و يا نشانه اي كه از بروز اين بيماري هشدار مي دهد، درد و يا احساس بروز برجستگي در ناحيه ي مقعد است.

جوش مقعد

جوش مقعد بيشتر با نام آبسه مقعد شناخته ميشود كه منجر به بروز برجستگي هاي عفوني در اين ناحيه مي گردد. عامل بروز اين عفونت در اين ناحيه را مي توان بسته شدن دهانه غدد چربي در ناحيه ي مقعد معرفي نمود، كه در نتيجه ي آن غدد متورم شده و باعث ايجاد آبسه در نزديكي مقعد مي گردد. جوش مقعد به دو صورت سطحي و عميق رخ مي دهد و مسلماً نوع عميق آن مشكلات بيشتري را به همراه دارد.

اين بيماري در هر دو نوع عميق و سطحي نياز به درمان فوري دارد زيرا در غير اين صورت مي تواند باعث آسيب به بافت هاي اطراف شود و عوارض ديگري را در پي داشته باشد، از عوارض درمان نكردن اين بيماري مي توانيم به بي اختياري در دفع، انتقال عفونت به ديگر نواحي، فيستول و … اشاره كنيم

 

جلوگيري از ايجاد جوش در مقعد

، برخي از اين راهكار هاي درمان به اين شرح است:

  • حفاظت در مقابل بيماري هاي آميزشي ( STI ها ) و درمان سريع براي هر عفونت مهم است.
  • استفاده از كاندوم، به ويژه در هنگام رابطه جنسي مقعدي، در پيشگيري از STI هايي است كه ممكن است باعث آبسه هاي مقعد شود، موثر است.
  • بهداشت خوب و پاكيزگي در منطقه مقعد يك حفاظت مهم در برابر جوش مقعدي براي كودكان و بزرگسالان به شمار مي رود.

آبسه هاي مقعد مي توانند عوارض مختلفي ايجاد كنند، اما اين بيماري قابل درمان است اما بهتر فاكتورهاي خطر را بشناسيد و اطمينان حاصل كنيد كه هرگونه شرايط بهداشتي كه ممكن است خطر را افزايش دهد نظارت و مديريت مي كنيد. اگر متوجه مشكلات مقاربت شديد، با پزشك خود مشورت كنيد تا از بروز عوارض بعدي مثل فيستول مقعد در امان باشيد.

 

ادامه مطلب را در كلينيك پايتخت مشاهده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.